W ostatnich dniach grudnia zastanawiamy się jaki będzie przyszły rok , na jakie wydatki się przygotować,
jakie podjąć postanowienia a także jaki kalendarz kupić.

Końcem roku drukarnie produkują kalendarze reklamowe. Różne przedsiębiorstwa rozdają je
klientom i swoim współpracownikom. Jest to prosta, a bywa pomysłowa forma promocji i reklamy.
Organizacje dobroczynne drukują kalendarze, których sprzedaż zasili ich cele statutowe.
Są to zazwyczaj kalendarze ze zwierzętami, z widokiem gór, z przyjemną dla oka grafiką.
Są to kalendarze plakatowe. Obecnie wzrasta popularność kalendarzy ściennych, które są robione
ze zdjęć. Okazuje się ,że taki typ kalendarza to świetny pomysł na prezent dla rodziców, dziadków
czy bliskich znajomych.

Rodzaje kalendarzy:

kalendarze książkowe
ścienne(w tym plakatowe)
biurowe(listkowe, wiszące i stojące)

To jaki kalendarz wybierzemy zależy od naszych potrzeb. Do zapisu terminu spotkań i ważnych dat
do robienia notatek lub w formie terminarza.

Kalendarz książkowy

Kalendarze książkowe wykorzystywane są jako terminarze. Dzięki nim każdy dzień można
drobiazgowo zaplanować. Pomimo takiej usługi jak kalendarz Google wciąż znajdzie się pełno
sympatyków kalendarza w tradycyjnej papierowej formie, gdzie można zapisać informacje teleadresowe oraz robić notatki.
Taki kalendarz jest pełen dodatków takich jak na przykład: kody pocztowe, mapy, numery kierunkowe.
Rynek wydawniczy zaspokoi klienta szerokim wyborem.

Kalendarz ścienny

Kalendarze ścienne, które mają umieszczoną wspaniałą grafikę na każdej stronie, możemy spotkać często w
biurach. Posiada przejrzystą ramówkę każdego miesiąca, przez co można zapisać tam coś ważnego
o czym musimy pamiętać. Kalendarze ścienne można kupić zazwyczaj w dwóch formatach A3 i B2.
W formacie B2 są drukowane na sztywniejszym i grubszym papierze.

Kalendarz biurowy

Kalendarze biurowe dostępne są w trzech formatach: listkowym, wiszącym i stojącym.
Zaletą kalendarzy stojących jest to, że można zapisywać ważne informacje
bez odchodzenia od biurka. Dostępne w formie jednego miesiąca na stronie lub trzech.
Kalendarze firmowe listkowe są w formie wizytówki. Pozwolą klientowi łatwo poznać dane
kontaktowe firmy. Z jednej strony mają dane a z drugiej mały kalendarzyk.

Wybór kalendarza to oczywiście indywidualna decyzja każdego klienta. Biało-czarny czy kolorowy,
ze zdjęciami, bez, z dużą ilością miejsca na notatki czy inne ważne informacji jak:
numery telefonów, adresy, odległości. Jeśli standardowe kalendarze nie zaspokoją naszych potrzeb to nie
koniec. Możemy skorzystać z ofert firm, które pozwolą nam stworzyć własny kalendarz
o takiej gramaturze, tylu kartkach, takich tabelkach, takim rozmieszczeniu dni, miesięcy
jakich potrzebujemy do efektywnego działania przez cały rok.